Is het voordeliger en verstandiger om opleidingen (deels) als e-learning te volgen of in te kopen, of zijn de klassikale opleidingen beter? Voor beide vormen zijn voor- en nadelen te benoemen. Wat voor jouw organisatie of voor jou als individuele deelnemer de beste keuze is, is sterk afhankelijk van het doel dat jij wil bereiken met de opleiding. 

De klassikale opleidingen, die onze ervaren docenten al jaren organiseren, worden gemiddeld met een 8 beoordeeld. Onze jarenlange ervaring en constante drive om de opleidingen te vernieuwen, verbeteren en aan te passen aan het werkveld is ons handelsmerk. 

Over het algemeen merken we dat 100% klassikale opleidingen beter werken, omdat we dan betere en persoonlijkere aandacht kunnen bieden. Desondanks zijn e-learnings voor veel organisaties en deelnemers een uitkomst en functioneert deze vorm goed, waardoor we ook opleidingen in deze vorm aan willen bieden. Zo kan het voor praktische opleidingen, zoals Code 95 opleidingen, handig zijn het theoretische gedeelte aan de hand van een e-learning te volgen. Onze klanten zijn zeer te spreken over de e-learnings bij de BBS en de HNR opleidingen. Ook bij "herhaal opleidingen", zoals de hef- en reachtruck opleidingen, wordt het theoretische gedeelte als goed en makkelijk ervaren, wanneer de theorie aan de hand van een e-learning wordt gevolgd. 

Voordelen:

  • Aan de 4 uur durende e-learning mag al 10 dagen vóór de start het klassikale deel worden gestart. Hierdoor kan de deelnemer de uren makkelijk inplannen in de eigen agenda.
  • Na het volgen van de e-learning, hoeft de deelnemer nog maar 3 uur klassikaal les te volgen. Dit zorgt voor afwisseling en dynamiek in de opleiding. 
  • Met een e-learning verdient de deelnemer evenveel punten voor Code 95 als met een klassikale opleiding. 
  • Omdat de klassikale bijeenkomst een stuk korter is, is deze vorm voordeliger voor opdrachtgevers. Er zijn namelijk minder verletkosten en de opleiding kan deels in eigen tijd worden afgelegd.

Nadelen:

  • De deelnemer moet per e-learning daadwerkelijk 4 uur actief zijn in de digitale leeromgeving, ook als de deelnemer al sneller door de lesstof heen is. De deelnemer zal de tijd dan uit moeten zitten, zodat de afsluitende toets kan worden gemaakt. Wanneer dit niet wordt gedaan, kan de e-learning niet succesvol worden afgesloten.
  • E-learnings worden vaak ervaren als saai en overtrokken, ondanks onze pogingen om deze zo interactief mogelijk te maken. Dit kan ergenissen opleveren bij deelnemers. Echter zitten hier regels aan vast, opgesteld vanuit de Europese richtlijnen, waardoor hier niets aan verandert kan worden. 

Wij hebben CCV certificering voor onderstaande Code 95 opleidingen mét e-learning:

  • U-15 Sociale veiligheid en omgaan met agressie
  • U-17 Veilig werken met de hef-/reachtruck
  • U-19 Leefstijl
  • U-24 Digitale tachograaf
  • U-45 Actualisering kennis en bekwaamheid
  • W-01 Het Nieuwe Rijden (HNR)
  • W-02 Behavior Based Safety (BBS)

Overzicht Code 95: klassikaal of digitaal opleiden?

Opleidingoverzicht

Bekijk alle Code 95: klassikaal of digitaal opleiden?.

ga naar overzicht »